• Accreditation and quality assurance in vocational education and training

    This publication precedes a more substantial comparative study – currently in progress in Cedefop – on accreditation of VET providers in assuring the quality in VET. The study will be published in 2010, marking Cedefopʼs 10 years commitment to promoting VET quality in full cooperation with European Commission (Directorate-General Education and Culture), the Member States and the social partners.

     61 p caodangnghe 20/10/2018 12 0

  • Quality assurance in transnational vocational education programs

    The document has a detailed table, which highlights the standard means of providing evidence of Quality Assurance currently used by member institutes. It also notes suggestions for best practice that all member institutes are striving to attain under six key headings.

     40 p caodangnghe 20/10/2018 10 0

  • The Quality Assurance Agency (QAA) and subject review: The viewpoint of the...

    The programme of Subject Reviews commissioned by the Higher Education Funding Council for England (HEFCE), and organised by QAA in 2000/01, is reviewed in this paper. The Subject Review process, which sought to assess the quality of higher education in England and Northern Ireland in individual subject disciplines, is explained, and evaluated critically from the viewpoint of a subject reviewer. The pros and cons of the approach as a mechanism for ensuring quality are discussed, based on the...

     5 p caodangnghe 20/10/2018 10 0

  • Aarhus University’s policy for quality assurance in education

    Aarhus University’s objective is to conduct research and offer research-based degree programmes and consultancy services that meet the highest international standards. The university’s research, research-based education and consultancy services constitute the foundation of the university’s activities.

     12 p caodangnghe 20/10/2018 10 0

  • Guidelines for the implementation of quality assurance frameworks for...

    Guidelines for the implementation of quality assurance frameworks for international and supranational organizations compiling statistics to promote the use of a quality framework in international organisations for assuring the quality of the statistical processes2 and outputs; To harmonise the existing quality frameworks for international organisations leading to the evelopment and implementation of common standards, sharing of good practices for statistics compilation, and reduced quality...

     29 p caodangnghe 20/10/2018 9 0

  • SMARTe Quality Assurance Project Plan

    SMARTe provides the analytical tools needed to implement and integrate each component of the revitalization decision process. SMARTe is designed to be free Open Source Software (OSS) based on World Wide Web Consortium (W3C) web specifications.

     36 p caodangnghe 20/10/2018 9 0

  • Tiêu chuẩn Việt Nam (TCVN 5814:1994): Quản lý chất lượng và...

    Tiêu chuẩn Việt Nam (TCVN 5814:1994): Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng - Thuật ngữ và định nghĩa trình bày rõ ràng định nghĩa, nghĩa của các thuật ngữ được dùng trong tiêu chuẩn quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng theo TCVN 5814:1994.

     13 p caodangnghe 20/10/2018 9 0

  • Quality assurance standards: comparison between IAEA 50-C/SG-Q and ISO...

    Regarding the quality assurance topic, the IAEA standards 50-C/SG-Q are mostly used directly or indirectly to establish the nuclear safety requirements at the utility–regulatory interface. The industrial ISO 9001 standards have progressively been used to implement the quality assurance equirements at the interface utility–supplier.

     34 p caodangnghe 20/10/2018 9 0

  • Sổ tay chất lượng ISO 9001:2000 - ĐH Hutech

    Sổ tay chất lượng ISO 9001:2000 của trường Đại học Hutech - Đại học Kỹ thuật Công nghệ TP.HCM là tập hợp tài liệu, chính sách chất lượng về hệ thống quản lý chất lượng của Trường được thể hiện dưới dạng các quy trình, hướng dẫn áp dụng cho hoạt động quản lý và công tác giảng dạy của trường phù hợp với tiêu chuẩn TCVN ISO 9001:2001.

     36 p caodangnghe 20/10/2018 9 0

  • Tự đánh giá trong kiểm định chất lượng giáo dục đại...

    Tự đánh giá trong kiểm định chất lượng giáo dục đại học - kết quả bước đầu ở đại học Vinh trình bày những kết quả bước đầu của hoạt động kiểm định chất lượng ở Trường Đại học Vinh; những khó khăn, thách thức và giải pháp khắc phục.

     12 p caodangnghe 20/10/2018 9 0

  • UEAPME position on the proposal for a Recommendation by the European...

    Quality assurance, transparency and accountability of VET systems and providers are prerequisites for enhancing VET attractiveness, improving the image of VET and last but not least facilitating mobility within VET in Europe. Quality contributes more widely to increasing employability, as well as promoting access to lifelong learning in the education and training systems and on the labour market.

     3 p caodangnghe 20/10/2018 9 0

  • Báo cáo kết quả Nghiên cứu báo cáo tự kiểm định: Trung tâm...

    Báo cáo kết quả Nghiên cứu báo cáo tự kiểm định: Trung tâm dạy nghề gồm có nhận xét chi tiết về báo cáo tự kiểm định của trung tâm dạy nghề, nhận xét tổng hợp và kiến nghị đối với trung tâm dạy nghề.

     8 p caodangnghe 20/10/2018 9 0

Hướng dẫn khai thác thư viện số

Bộ sưu tập nổi bật